Metaverse: Nedir ve Neden Umursamalısınız?
  1. Ana Sayfa
  2. İnternet

Metaverse: Nedir ve Neden Umursamalısınız?

+ - 0

Bazıları buna İnternet’in bir sonraki evrimi diyor, bazıları ise yıllardır var olduğunu söylüyor. Öyle ya da böyle, dünyadaki en etkili medya şirketlerinden bazılarının odak noktasıdır ve buna da bakmalısınız.

Metaverse’den her zaman büyülenmiştim, bu fikre bağlı bir isim olduğunu bile bilmeden çok önce. Küçük bir çocukken tüm yolu geri gitmek. Diğer pek çok küçük çocuk gibi ben de bir süper kahraman, bir şövalye, bir palavracı olmayı hayal ediyordum ve en tuhaf günlerde, dünyada inşa edilmiş çeşitli dünyalarda maceraya atılırken, bunların ve daha birçok aksiyon-y arketipinin bir araya gelmesiyle bir araya geldi. arkadaşlarımın ve benim kolektif fantezim.

Zaman geçtikçe, alemde dolaşan bu fikirleri, video oyunlarının ve kitapların keşfetmek için en yakın vekil olacağını düşünen ışık kılıçlarının ve dünya barışı düşüncesinin hemen yanında, “hayali saçmalık” olarak etiketlenmiş aklımın bir köşesindeki bölüme havale ettim. hayatım boyunca sahip olacağım başka dünyalar.

Bu düşünce tarzı, bir Cumartesi öğleden sonra bir arkadaşının evini ziyaret ederken anında değişti. Haber vermeden içeri girdiğimde akranlarımdan birçoğunu bir kalabalığın içinde, arsız bir huşu içinde titrerken buldum. Onlar hakkında toplu olarak yeni gelenleri fark edecek kadar sağduyuları olduğunda, kalabalığın ortasına götürüldüm ve hantal bir kulaklığa, Oculus Rift’e bağlandım ve Robo Recall adlı bir oyun oynuyordum – rastgele ateş ettiğiniz basit bir olay. fütüristik bir şehirde azgın robotlar.

Tamamen sarılmış, şimdiye kadar tükettiğim en heyecan verici medyayla bile, hiç yaklaşmadığım bir daldırma seviyesiyle, bu robot ordularını neşeyle yırtıyordum.

Bu robotlara artı işaretiyle işaret edip daha önce olduğu gibi tıklama yapmıyordum. Bunun yerine, elimi göz hizasına getirerek, bir kurşun yakalamak için gerçek parmaklarımı birbirine kenetleyerek ve bir şeyler fırlatmak için bileğimi öne doğru uzatarak tuhaf, fütüristik silahların manzaralarına bakıyordum.

Büyük başlık ve uzaylı denetleyicilerinin düşünceleri tamamen kaybolmadan sadece birkaç saniye önceydi ve ben tamamen bu oyunun içindeydim. Ne yazık ki, oyun tehlikesiz değildi – O azgın robotlardan birini vurmak için sağımı kamçıladım ve elimin arkasında keskin bir çatlama hissettim ve kulaklığı çıkardığımda, çocuklarımdan birini sopayla dövdüğümü fark ettim. Rift’in kumandası.

O kendini yerden kaldırırken, kendim ve başkaları için tehlike oluşturduğum için kendimi molaya koydum ve kenara oturup diğerlerinin robotları vurmalarını izlerken tamamen mutlu oldum. Gördüğüm bu şey — anıtsal olduğunu biliyordum. Sadece bu teknolojinin kendi başına devrim niteliğinde ve görülmesi şaşırtıcı olduğu için değil, aynı zamanda gerçek dünya ile fantastik ve gerçekten sonsuz bir dünya arasında küçük bir bebek adımı olduğu için, içimde derinlerde gizli bir umut uyandırdığı için. İmkansız gibi görünen bir şey, gerçeğe dönüşüyor ve sadece hayatım boyunca değil, gözlerimin önünde de inanılmaz bir nezaket gösteriyordu.

“Bir feragatname”

Benden önce pek çok kalifiye kişinin sefil bir şekilde başarısız olduğu bir görev olan teknolojinin geleceğini tahmin etmeye çalışmak gibi geniş ve karmaşık bir meseleye girmeden veya benzersiz gerçekliklerinde yüceltilmeden önce, bir sorumluluk reddine benzer bir şey eklemek istiyorum.

İnterneti, akıllı telefonları, televizyonu ve temel olarak, konseptleri ve benimsemeleri sırasında teknolojinin diğer tüm yeniliklerini üstlenir, bu iki uca doğru eğilme eğilimindedir. Antik çağın konuşmacılarını alay konusu yapmak veya çağdaş düşünceyi oluşturan orta karar görüşleri görmezden gelirken zamanının ilerisinde olan insanları öne çıkarmak için geçmişin netliğini kullanarak en korkunç inkarcıları vurguluyor ve verimli bir şekilde kullanıyoruz.

Şaşırtıcı teknolojik gelişmeleri överken, aynı zamanda korkunç tehlikeler olduğunu da önceden uyarmayı umuyorum. Yaklaşmakta olan harikalar diyarında ne kadar çok kaybolursak, o alanın ustaları yaşamlarımızı, fikirlerimizi ve algımızı etkileme kabiliyetine o kadar sahip olacaklar… ve verilirse yakalayacaklarını bildiğimiz bir fırsat.

Metaverse’in, bir altyapı felaketi veya insan davranışında temel bir değişim dışında, bir kaçınılmazlık olduğuna inanıyorum. Toplumumuzun düzeni gibi, bir zamanlar tuhaf bir fikir olan şey, habis ve lanetli bir şekilde yozlaşmış olarak ortaya çıksa bile, ilerleyen gerçekliğe solunacaktır.

Gördüğüm kadarıyla insanlık Metaverse’e yaklaşıyor, dar ve ürkütücü bir yol izliyor. Sonunda beklemek, daha önce hiç cesaret edemediğimiz veya gitme olanağına sahip olmadığımız bir yere gitmenin nihai ödülü, insanlığın teknolojik desteğinin, birincil fiziksel gerçekliğimizin sınırlarının çoğunu anlamlı bir şekilde aşmamıza ve lojistik koşulları büyük ölçüde ortadan kaldırmamıza izin vereceği bir Cennet. alan engelleri ve sayısız aktiviteden uzaklık.

Tehlike, bu yolun her iki tarafında yatıyor ve bizi şirket kontrolünün gri bataklıklarına açgözlü bir çekimle çekiyor. İnsanlığın temel özgürlüklerinin çoğunun bir yanılsama olduğu yerler. Bu ıssız krallıkların baronları, benimsediğimiz bu yeni gerçeklikte var olabilecekler üzerinde tam kontrole sahipler.

Bugün burada Metaevren fikrini keşfederken, yakında hizmetimize girecek olan teknolojinin doğuştan gelen üstün bir iyilik ya da nihai bir kötülük yapma niteliğine sahip olmadığını düşünmenizi rica ediyorum. Bu, birçok insanın eylemleri ve idealleri tarafından inşa edilecek ve yönlendirilecek ve bu nihai varış noktalarından herhangi birine ve birçokları arasında sona erme kabiliyetine sahip bir şeydir.

“Metaverse” kelimesi nereden geldi?

“Meta-” öneki ötesi anlamına gelir ve “-verse” Evreni ifade eder. “Evrenin ötesinde” anlamına gelen oldukça uygun “Metaverse” terimini elde etmek için bunları birleştirin. Her şey düşünüldüğünde, Metaverse temsil ettiği fikirler için uygun bir şekilde abartılı bir kelime hissediyor.

Ortaya attığımız bu parlak yeni terim aslında o kadar da yeni değil. 1992 Bilimkurgu romanı Snow Crash’ten kaynaklandı. Buranın, birinin dijital temsilinden bahsederken “avatar” terimini popüler hale getirdiği düşünülen yerle aynı yer olduğunu düşünüyorum, bu yüzden sadece bu övgüyle, Snow Crash’in onlarca yıl sonra teknoloji üzerinde etkisi olduğunu söyleyebilirsiniz. ne zaman yazıldı.

Bunların hepsi iyi ve züppe olsa da, bu terimi kullanmayı seçmek, kaynak materyale baktığınızda korkunç, başgösteren bir alamet gibi geliyor. Snow Crash, bizimkine çok yakın bir yılda distopik, parçalanmış bir durum sunuyor. Amerika’nın bu parçalanmış vizyonunda, esasen şirket oligarkları olan şey, sunulan toplumda tüm güce sahiptir ve insan zihnini yeniden programlayan gerçek memetik virüsleri kullanmayı amaçlar.

Bilginin kötüye kullanılması nedeniyle sürekli olarak ateş altında olan ve büyük ölçüde gölgeli ve vicdansız uygulamalarla suçlanan, yeni “Meta” mantosunu üstlenen ve Metaverse’i inşa etme sözü veren Facebook, asfalta ilk olarak düşen yüz gibi burun üzerinde gibi görünüyor. . İçimdeki alaycı, bunu neredeyse küstah bir kabul olarak görüyor. Sanki hemen çıkıp diyorlar ki, “Evet, saklamayı bitirdik. Siz aşağı köylülerin iyiliği ile savunulamaz bir şekilde ilgilenmiyoruz. Bilgi üzerindeki hegemonyamız acımasız ve sürekli olacak.”

Peki nedir? Gerçek dünyada Metaverse

“Pekala,” diye soruyor olabilirsiniz, “artık beni fazlasıyla abartılı karamsarlığınla korkuttun, bahsettiğin bu Metaverse olayı aslında nedir?” Ve tespit etmenin oldukça zor olduğunu söyleyebilirim.

1880’lerin başında, halka satılmadan önce bir otomobilin ne olduğunu sorsanız, birisi ne derdi? Bazı parlak insanlar vardı ve muhtemelen bunun ne olabileceğine dair bir fikir edinebilirlerdi, ancak ilk otomobiller henüz onları görememişti.

Metaverse şu anda bu aynı alanda var. Bunun hakkında konuşabilir ve onun hakkında düşünebiliriz, ancak Metaverse’in şu anda var olan her şeyden çok farklı olması oldukça elle tutulur bir şey değil.

Basitçe ifade edebileceğim gibi, Metaverse, bir tür 3B internet veya “yerlerin interneti” olarak işlev gören, içine girebileceğimiz ve aralarında hareket edebileceğimiz sanal 3B uzaylardan oluşan bir ağdır. İdeal olarak, sanal gerçeklik cihazlarının kullanılmasıyla meşgul olur, ancak büyük olasılıkla artırılmış gerçeklik ve geleneksel 2D ekranların da katılmasına izin verir.

Dünyayı The Matrix veya Ready Player One’da hayal edin . Bunlar iki çağdaş ve aynı zamanda distopik (bir modelin ortaya çıktığını fark eden başka biri var mı?), Metaverse örnekleri. Umarım, ortaya çıkan gerçek dünya versiyonu, robotik efendiler tarafından köleleştirilmeyi veya kafanızın arkasına büyük ve oldukça rahatsız edici görünen bir limanın delinmesini içermez, ancak bunu bir imkansızlık olarak dosyalamayacağım.

Daha önce etkileşime girmiş olabileceğiniz, Metaverse’in gerçeğe dönüştüğünde ne olabileceğinin küçük mikro kozmosları olan şeyler olmuştur. World of Warcraft ve Runescape gibi oyunlar , milyonlarca insanın yaşadığı dünyalarda tam gelişmiş insan odaklı ekonomilere sahiptir. Fortnite , şu anda birkaç kez milyonlarca kullanıcı için canlı ve eşzamanlı etkinliklere ev sahipliği yapıyor ve düzenli olarak işbirliği yoluyla diğer şirketlerin fikri mülkiyetlerini etkinlikler ve kozmetikler biçiminde birleştiriyor. Roblox , kullanıcıların diğer kullanıcıların satın alıp kullanabileceği oyunlar, etkinlikler ve kozmetikler oluşturmasına olanak tanır. Twitch ve YouTube, izleyicilerin konumlarından bağımsız olarak canlı ve sosyal bir şekilde içerik tüketmesine olanak tanır.

Şimdi, Metaverse’i hayal etmek için tek yapmanız gereken, tüm bunları ve diğer milyonlarca şeyi aynı anda birbirine bağlı ve ayrık bir pakette yuvarlamak. Burada sana yalan söylemeyeceğim ve gelecekte ne olacağını biliyormuş gibi yapmayacağım, ama kesinlikle en iyi tahminimi yapmaya çalışabilirim.

Örneklerimin çoğu aksini gösterse bile, Metaverse sadece oyun için olmayacaktı. Dijital oyunlar, sanal dünyalara en yaygın girişimiz oldukları için, ilgili fikirlerin çoğu için harika bir başlangıç ​​noktası olarak hizmet ediyor. Bunun yerine, Metaverse, her şey planlandığı gibi giderse, insanlığın etkileşim için yeni Mekke’si olarak hizmet edecek, burada İnternet’teki bir web sitesine gitmek yerine Metaverse içindeki sanal bir alana gideceksiniz. Zamanın bu noktasında, geleceğe doğru çabalamak için kaba bir taslağımız olan bir dizi fikir var.

Metaverse’in temel unsurları nelerdir?

Teknoloji alanında bir risk sermayedarı olan ve şimdi bir tür Metaverse kahin figürü olarak daha yüksek bir şöhret katmanına yükselen Matthew Ball, Metaverse hakkında hem meraklılar hem de teknolojinin önde gelenleri tarafından açıkça övülen birçok yazıya sahiptir. Metaverse’in bu temel unsurlarını, bu yaklaşan yeni teknoloji çağını tartışan, büyüyen bir dizi makalenin bir parçası olarak ortaya koydu.

Kalıcı – Tartışmalarda muhtemelen en az tartışmalı unsur buldum. Metaverse’de son veya duraklamalar olmamalıdır. Sadece sonsuza kadar devam edecekti. Bugünün interneti gibi, Metaverse her zaman orada olmalı. Bireysel parçalar, örneğin belirli bir oyun veya sanal plaza, sahiplerinin desteğini kaybedebilir veya hafifletici koşullar nedeniyle kullanılabilirlik süresinde bir gecikme yaşayabilir, ancak bir ağ olarak Metaverse’in bir cihazınız ve bir bağlantınız varsa her zaman kullanılabilir bir şey olması gerekir. .

Canlı – Metaverse büyük ölçüde gerçek zamanlı olarak gerçekleşmelidir. Bir video oyununda veya özel bir film gösteriminde belki bir zindan sırasında örnek içerik olacak olsa da, gerçekleşen çoğu şey aynı anda herkes için gerçekleşmelidir.

Bunun çok sağlam bir örneği, Fortnite’ta barındırılan yukarıda bahsedilen canlı etkinliklerdir . Ariana Grande’nin dijital konserinde müziği çalarken, herkes aynı anda duyuyor ve bu süre boyunca diğer oyuncularla mini oyunlara katılıyordu.

Tam bir ekonomi – Metaverse’de insanlar orada olan hemen her şeye sahip olabilir, ticaret yapabilir ve yatırım yapabilir. Bu muhtemelen dijital mallar ve gayrimenkul ile başlar, ancak zaman geçtikçe çeşitli hizmetler ve spekülatif varlıklarla daha çeşitli hale gelecektir. Tamamen Metaverse içinde var olan işler olması ve tercih edilen para birimlerinin meşrulaştırılması ve gerçek dünya parasıyla değiştirilebilme olasılığı oldukça yüksektir.

Benim gibiyseniz, dijital mülkiyet kavramı kulağa mantıksız gelebilir, ancak Metaverse hakkında araştırma yaparken, neredeyse yirmi yıl öncesine ait ve biraz meşruiyet sunan örnekler buldum. 2003 yılında piyasaya sürülen bir MMO olan Entropia Universe , en az bir durumda yüz binlerce, hatta milyonlarca dolara sanal arazi ve binalar sattı.

Sınırsız kullanıcı kapasitesi – Bugünün interneti gibi, Metaverse’i aynı anda kaç kişinin kullanabileceği konusunda varsayımsal olarak bir sınır olmamalıdır. Metaverse içindeki her bir yerin tüm dünyayı barındırabilmesi gerekmez, ancak genel alan ağının kapasitesi sınırsız olmalıdır.

Verilerin ve varlıkların karşılıklı kullanımı – Metaverse’de bulunan öğelerin büyük bir kısmı sizinle bir ayardan veya sahneden diğerine geçebilmelidir. Avatarınız için en sevdiğiniz “aptalla birlikteyim” şapkanız sizi bir film izlemeden, bir oyuna, şirketinizin sanal çalışma alanına kadar takip edebilmelidir (ancak patronunuz gerçekten havalı değilse bunu çıkarmak isteyebilirsiniz) Metaverse’de gittiğiniz diğer birçok yer.

Farklı bir yaratıcı havuzu tarafından doldurulur – Metaverse’de herkes, başkalarının zevk alması için deneyimler geliştirebilmelidir. Oyunlar, videolar, filmler, epizodikler ve daha fazlası, bilgi birikimine sahip herhangi bir kişiden bu alana girebilmelidir.

Nasıl herkesin bugün internette bir web sitesi yapabileceği gibi, herkes Metaverse içinde kendi alanını kurabilmeli ve onu istediği gibi doldurabilmelidir. Bazılarına bu bölümde daha sonra değineceğim harika programlarla, bu yaratma bugün benzer şeyler yapmak için ihtiyaç duyduğunuz özel becerilere sahip olmayan insanlar için daha kolay ve erişilebilir olacak.

Bu son kriter, Metaverse için parıldayan bir umut kırıntısıdır. Meta, Epic ve Microsoft’un Metaverse’e daha var olmadan sahip olduklarına dair genel bir izlenim olduğunu biliyorum, ancak gerçek bu değil. Tıpkı İnternet gibi, hiçbir tek mal sahibi Metaverse’e sahip olmayacaktır. Kuşkusuz, mevcut titanic teknoloji şirketlerinden bazıları ve bir avuç yeni, oradaki trafikte büyük bir etkiye ve eşit derecede büyük bir paya sahip olacak, ancak bu herkese ait bir şey. Metaverse’e hareket halindeyken böyle davranılırsa, onu şu anki durumunda İnternet’i rahatsız eden başarısızlıklardan uzaklaştırabiliriz.

Oraya nasıl gideriz?

Metaverse, yekpare bir bilimkurgu seviyesi teknolojisi parçası olmayacak. Yavaş yavaş gelişen parçalardan oluşan ve küresel bir holdingde bir araya gelecek karmaşık bir ağdır. Umarım, tıpkı ondan önceki internet gibi, Metaverse’in ömrü boyunca sürekli bir evrim ve değişim olacaktır.

Artık Metaverse insanların kafasında ve medyada dalgalar yarattığına göre, gelişimine artan bir destek dalgasının aktığını göreceğimizden eminiz. Kavramı karalayacak insan sıkıntısı olmasa bile, Metaverse’in geçmişin gelişen teknolojilerinin trendini takip etmesi halinde hızlı bir şekilde benimsenmesi muhtemeldir.

İnsanlar kolaylık sağlayan yaratıklardır ve eğer bu yeni şey hayatlarını kolaylaştırıyorsa veya daha keyifli hale getiriyorsa onu kullanacaklardır. Yaşlı ve büyümüş biri olmayabilirim ama akıllı telefonların “sadece aptal bir heves” olduğunu hatırlayacak kadar uzun süredir buralardayım.

şirketler

İşte Metaverse’e geçiş yapan şirketlere ve projelerine bazı örnekler.

Meta (Facebook)

Eskiden Facebook olan Meta, Metaverse’i geliştirmek için on bin Avrupalı ​​işçiyi işe alarak oldukça başarılı bir gösteri yaptı. Tam olarak akıllarında olan şey hala bir gizemle örtülmüştür. Neler yapabileceklerine dair bir fikir edinmek için en son projelerinden birine göz atabiliriz. Meta, Horizon Worlds’ü geçen yılın sonunda başlattı. Bu proje, sanal gerçeklikte kullanıcı tarafından tasarlanmış 3B dünyaları keşfetmek için bir merkez olarak çalışır.

Mevcut durumunda, bu oldukça ilkel ve pratik görünüyor, ancak basit grafiklerin ve dünya başına korkunç derecede cılız 20 kullanıcı sınırının ötesine bakabilirseniz, Metaverse’in bir kullanıcı açısından nasıl çalışabileceğine bir göz atabilirsiniz.

Horizon, topluluk yapımı içeriklere göz atabileceğiniz minyatür bir merkez dünyasına açılmanızı sağlar. Gidecek bir yer bulduğunuzda, bir düğmeye dokunmanız yeterlidir ve oraya ışınlanırsınız.

Gerçekleşmiş bir Metaverse’de bunun gibi bir şey bir zorunluluk olacaktır. Tıpkı İnternet gibi, doğrudan adresleri girmeyi sevmiyorsanız, bir çeşit tarayıcı programına ihtiyacınız olacak. Meta’nın buradaki amacı Metaverse gezinme araçları oluşturmak gibi görünüyor ve kendi içeriklerini oluşturmayı büyük ölçüde ihmal ediyorlar.

Epik Oyunlar

Epic, Metaverse’in yaratılmasının öncüsü olmayı umdukları için çok ileri gitti. Devasa hit oyun Fortnite , her yaş için karikatürize bir oyundan beklediğinizden daha kültürel olarak önemli olduğunu kanıtladı. Aşağılamaya çalışmadan, Fortnite’ın gördüğü astronomik başarının en azından bir kısmı, etkinliklerinden ve diğer büyük markalarla geçişlerinden.

Marvel Sinematik Evreni etrafındaki heyecanın zirvesindeyken , Thanos olarak oynama şansınız olan özel bir oyun modu bulmak için Fortnite’a giriş yapabilirsiniz. Oyunun ikonik haritasını yenisiyle değiştirdiklerinde, Dwayne Johnson’ın başrolde olduğu ara sahnelerin olduğu bir öncü etkinlik vardı.

Oyunu, çok popüler müzikal konuklar için canlı dijital etkinlikler için bir platform olarak kullandılar. Akla gelebilecek her yerden karakter geçişlerini bulabilirsiniz. John Wick, Spiderman var ve hatta Ninja ve Ariana Grande gibi bazı gerçek insanlar oyunda görünüm olarak ölümsüzleştirildi.

Bütün bunların amacı şudur: Epic, Metaverse’i çok eğlenceli ve ilginç bir yer haline getirecek türden şeyler yapıyor ve içinde devasa olacak eğlence türleri için altın bir standart belirliyor. Ayrıca Fortnite , insanlara kendi adalarını yapma ve oradaki oyunları ve aktiviteleri tasarlama fırsatı vererek, kullanıcılara Metaverse için çok önemli olan bu yer ağı stilinin tadına bakmalarını sağlar.

Epic’in diğer çabalarından bazıları, hem Metaverse içinde kendilerini kurmaya yönelik adımlar hem de geliştirici dostu olmaya yönelik adımlar olarak görülebilir. Unreal Engine lisansına erişimi çok rekabetçi bir fiyatla satıyorlar ve diğer büyük satıcılara kıyasla gelir söz konusu olduğunda pastadan çok daha küçük bir pay alarak daha küçük geliştiriciler için arzu edilen bir mağaza vitrini sunuyorlar.

Ayrıca , her ikisi de Fortnite’ın (ve muhtemelen duymuş olduğunuz diğer birçok oyun) sorunsuz çok oyunculu deneyiminde kullanılan Kolay Hile Önleme ve Ses hizmetleri için geliştiricilere ücretsiz erişim sağlıyorlar . Bu ortak iletişim altyapısını, tüm zamanların en büyüklerinden biri de dahil olmak üzere birçok oyunda yerleşik olarak bulundurarak, bu platformların ilerlerken standardı tanımladığı konusunda daha güçlü bir durum oluşturuyorlar.

Varlıkların ve bilgilerin bir yerden bir yere değiş tokuşu, gerçekleştirilmiş bir Metaverse’in kilit bir unsuru olduğundan, pek çok şey için yaklaşan bir standardizasyon olacak ve görünüşe göre Epic şimdi bu standardı belirlemek için kendi yaratımları için kaldıraç oluşturmaya çalışıyor. kazıklandıkları alanlar.

Bu şeyler göz önünde bulundurulduğunda ve yeni Unreal Engine 5’in kesinlikle şaşırtıcı görselleri ile, Epic’in motoru, iletişim hizmetleri ve vitrini, ilerledikçe Metaverse’in temel bir parçası olmak için çalışılırsa beni şaşırtmaz.

Epic ayrıca yakın zamanda Apple ve Google ile pazar uygulamaları hakkında antitröst davranışı olarak adlandırdıkları davranışlar konusunda yasal savaşlar verdi ve diğer şeylerin yanı sıra talep ettikleri yüksek payın vitrinlerini kullanan geliştiriciler için zararlı olduğunu iddia etti. Apple’ın davasında tekelci olmadığı tespit edilse de , mağazalarında tüketici seçimlerini sınırlayan bazı uygulamaları sürdürmelerini yasaklayan bir tedbir kararı çıktı.

Hiçbirimiz bunun Epic’in fedakarlığından dolayı yapıldığını düşünecek kadar yeşil olmasak da, kurumsal manevraların daha küçük geliştiriciler için faydalı bir yan etkiye sahip olması, bu dev oyuncuların bazılarının uygulamalarına meydan okuyabileceği konusunda umut veriyor. rakipleri ilerliyor.

Metaverse’in potansiyelini yaşaması için, her büyüklükteki geliştiricinin kendi yarattıklarını adil bir tazminat şansıyla ekleme fırsatına sahip olduğu bir ortam olması gerekecek.

Microsoft

Microsoft, Mesh adlı bir şeyle Metaverse için uzak iş çözümlerini geliştirmeye çalışıyor. Microsoft mesh, “Holoportation” teknolojisinin tanıtımını yapıyor – sanal bir alan içinde bir şeyin canlı olarak taranması ve işlenmesi.

Aşağıdaki Mesh fragmanında, masanın üzerine yerleştirilmiş holografik bir ekran üzerinde birlikte çalışan AR veya VR kulaklıkları takan katılımcıları görüyorsunuz. Bunun ötesinde Mesh, Office 365 ile entegrasyona izin verir ve kullanıcıların ekiplerinden gerçek zamanlı düzenlemeler için dosyalarını paylaşılan alana tanıtmasına izin verebilir.

Herhangi bir hareket veya değişiklik, izleyiciler saniyenin onda biri kadar bir süre içinde nerede olursa olsun görünür olmalıdır. Yüksek hızlı internet her yerde kullanılabilir hale geldikçe, bu gerçek hayattaki bir ışınlanma cihazından mahrum kalacağımız kadar ışınlanmaya yakın. Bu yeni yazılımı artırılmış gerçeklikle kullanarak uzaktan çalışmayı ve toplantıları olabildiğince sorunsuz hale getirerek, muhtemelen daha fazla insanın uzaktan çalışan haline geldiğini göreceğiz.

Nvidia

Nvidia, sanal alanlar oluşturmak ve onları hayata geçirmek için kullanılan bir program paketi olan Omniverse ile Metaverse’in gerçek anlamda şekillendirilmesinde kesinlikle bir rakip. Yukarıda bahsedilen Mesh’e benzer, ancak 3B ortamlar oluşturmak içindir.

İnsanların bugün 3B yerleri ve nesneleri şekillendirmek, düzenlemek, doku vermek, işlemek vb. için kullandığı araçlarla birleşerek ve bunlara gerçek zamanlı olarak işbirliği yapma yeteneği ekleyerek, bu program, sürecin ne kadar akıcı ve işbirlikçi olduğunu gösteriyor. 3D bina olabilir.

Ya Omniverse ya da onun gibi bir şey Metaverse’i oluşturan yerleri şekillendirecek. Omniverse, Metaverse’de gerçekleşen her şeyin temeli olan yüksek kaliteli sanal alanlar yaratmayı her zamankinden daha kolay hale getiriyor. Tüm çevre tasarımcıları ekiplerinin ve animatörlerin tek bir canlı alanda birlikte çalışması durumunda görebileceğiniz şeyleri hayal edin.

Tüm bunlara ek olarak, bu tür görevlere özgü sıkıcılığı hızlandırmak için bu programlarda yapay zeka destekli çözümler vardır. Gördüğüm en şaşırtıcı araç, otomatik olarak canlandırılan yüzleri bir videoya veya senaryoya bağlayarak konuşuyor. Bu araçlar giderek daha güçlü hale geldikçe, kendinize ait bir dünya yaratmak, çoğu kişinin bunu yapması için yeterince kolay hale gelecektir.

Hepiniz

Bu bölümde, sonsuz bir deneyim dünyası olarak tasarlanmış bir yerde yalnızca kurumsal çabalardan bahsetmiş olsam da, oluşturulan kullanıcı hacim olarak tescilli olandan çok daha fazla olacaktır. Herkes dilerse bu yeni dünyaya kendi izini bırakabilecektir.

Metaverse’in var olmanıza ihtiyacı var. Onu ilginç şeylerle doldurmak için yaratıcı tiplere ihtiyaç olacaktır. Bunu desteklemek için gerekli altyapıyı tasarlamak için teknik olarak yönlendirilmemiz gerekiyor. Bu yeni manzaraları kişisel kazanç için saptıracakların demir pençelerine direnen politika yapıcılara oy vermeye siyasi eğilimlilere ihtiyacımız var. Bu yeni teknolojiyi ve onu tam potansiyeline nasıl taşıyacağımızı anlayan insanlara ihtiyacımız var. Kısa bir süre önce hepimizin hayali bir saçmalık olarak nitelendirdiğimiz bu yeni yeri ancak bizim harika becerilerimizle birlikte gerçeğe dönüştürebiliriz.

Meta veri deposunun olası artıları ve eksileri

Diğer her teknoloji dalgası gibi, bu da eski sorunlara çözümler getirecek ve kendi başına yenilerini ortaya çıkaracaktır. Bu ölçekte bir projenin oluşturulması ve işletilmesi çok, çok sayıda iş yaratacaktır. Meta, Metaverse’i inşa etmek için on bin kişiyi işe alıyor.

Gerçeğe yaklaştıkça, Metaverse’i gerçekleştirmede mevcut sayısız zorluğa yol açan donanım ve yazılım ekosistemlerinin özel olarak geliştirilmesine yönelik artan bir ihtiyaç olacaktır. Bu yükselen alanlar sadece birçok insan için istihdam yaratmakla kalmayacak, aynı zamanda onlara öğretecek, yazılımlarını ve ekipmanlarını tasarlayacak insanlara ihtiyaç duyacaklar.

Ayrıca işe gidip gelmek yerine sadece oturum açmanız gereken bu ortamda, yeni teknolojiyi kullanan yeni başlayanlar, dünyanın her yerinden işçileri işe alabilir ve onları sanal alanlarına davet edebilir. Metaverse kitleler tarafından benimsendikçe, birçok insan fiziksel olarak işlerinden bağımsız olacak.

Mart 2021 itibariyle Amerikalıların %21’i tele-çalışıyordu ve Global Workplace Analytics’in beklentilerine göre 2021’in sonunda küresel işgücünün %25-30’u evden çalışacaktı. Metaverse çağında, işgücünün bu bölümü yalnızca büyüyecek ve işverenlerinin nerede olabileceğine çok az dikkat ederek istedikleri yerde yaşamayı seçebilirler. Belki de bu yeni paradigma, insanların ailelerine daha yakın olmasına izin verecek veya belki de içine kapanık bir profesyonel, şehirlerin gürültüsünden uzakta uzak bir ev istiyor.

Venezuela’da Metaverse erişilebilir hale geldikten sonra daha fazlasını göreceğimiz bir şeyler oluyor. Eşi görülmemiş bir enflasyon döneminden dolayı, oradaki birçok insan, nispeten istikrarlı bir oyun içi ekonomisine sahip olduğu ve bunu küresel oyuncu tabanından yabancı para getirmek için kullandığı için yukarıda bahsedilen çok oyunculu oyun Runescape’de altın ve eşya satmaya yöneldi. Venezüella’daki yüksek vasıflı işlerden bile daha sürdürülebilir ve etkilidir.

Buna benzer yollarla Metaverse, en çok ihtiyacı olanlara sermaye yollarını açmak için yaratıcı bir şekilde kullanılabilir.

Belirli engelli türleri için Metaverse, gerçek hayatın tam olarak eşleşemeyeceği şekilde eşit bir alan olma potansiyeline sahiptir. Hareket kabiliyeti kısıtlı olanlar muhtemelen gerçek hayatta yasaklanabilecekleri etkinliklere katılabilecekken, belki de sağır bir birey olup bitenler için kendilerini daha fazla dahil hissedecek şekilde altyazılar oluşturma seçeneğine sahip olabilir. Fiziksel engelli bir kişi olarak Metaverse, zayıflamış bedenlerin ve onların keşif ve sosyalleşme gibi şeylere katılma yeteneklerinin coşkulu bir şekilde ayrıştırılması olarak parlıyor.

Herkese sonsuz bir şekilde bağlı olmanın, özellikle gençlerde, sosyal etkileşimler ve zihinsel sağlık üzerinde bazı olumsuz değiştiricileri olduğu bir sır değil. 2008’den 2019’a kadar, genç yetişkinlerde bildirilen intihar düşünceleri ve davranışları, sosyal medyanın hızlı yükselişiyle birlikte %47 arttı ve bu iki olgunun büyük ölçüde iç içe geçtiğine inanılıyor.

Metaverse bu sosyal sıkıntıyı daha da kötüleştirebilir, ancak bazıları bunun tam tersini söylüyor. Sanal dünyaların, feed’inizde gezinmekten daha sosyal olarak daha samimi olduğu düşünülmektedir. Belki birlikte bir şeyler yapmaya ve deneyimlemeye dayalı yeni bir sosyal medya biçimi, başkalarının hayatlarının seçilerek seçilmiş anlık görüntülerine ve kesitlerine bakmaktan zihinsel olarak daha sağlıklı bir alternatif olacaktır. Bunun sosyalleşme üzerinde ne gibi bir etkisi olacağı bilinmiyor, ancak hepimiz olumlu bir dönüş için umut etmeye çalışabiliriz. Birincisi, anekdot olarak biliyorum ki Twitter ve Instagram, Minecraft’ta arkadaşlarımla blokları yığmaktan çok ligleri hayatıma daha fazla çekiştirdi .

Metaverse, çalışmaya devam etmek için muhtemelen şaşırtıcı miktarda enerji gerektirecektir. Metaverse’in nasıl barındırılacağı veya verilerinin nasıl yönetileceği hakkında şu ana kadar çok az şey biliyoruz, ancak maliyetleri olacağı neredeyse kesin. Gelecekte elektriği oluşturmak ve dağıtmak için hangi mevcut teknolojiyi veya yenilerini kullanacağımızı söylemek yok, ancak şu anda olduğu gibi Metaverse’in enerjinin mevcut olduğu mevcut durumda çevreye zararlı olma potansiyeline sahip olma olasılığı var. üretilmiş.

İnternette olduğu gibi, normal insanları dolandırmaya çalışan bir dolandırıcı ordusu olacağını ve her yeni teknolojinin onları yeni araçlar ve stratejilerle güçlendireceğini hayal edebiliyoruz. Amerikalılar, internet ve telefon dolandırıcılığı stratejileri aracılığıyla her yıl milyarlarca doları dolandırıyor. Metaverse’deki insanları korumak için önleyici tedbirler alınmadığı veya bu ortamda kendinizi nasıl koruyacağınız konusunda eğitim verilmediği sürece, gereğinden fazla Metaverse kullanıcısı bu yeni yöntemlerin kurbanı olacaktır.

Tüm yeni şeyler gibi, Metaverse de tahmin edilemez olacak ve arzu edilenden daha az bazı unsurlar tarafından lekelenecek, ancak harika ve eğlenceli bir şey olma potansiyeline sahip – modern dünyamızda sıklıkla itilen o çocuksu kaprisleri yeniden canlandıracak. Ufukta keşif için yeni ve sonsuz bir sınır sizi bekliyor. Birlikte, tam önümüzde ortaya çıkan yepyeni bir olasılıklar evrenine dalıp deneyimleyebiliriz. Kısa bir süre önce, bu tür bir teknolojiyi sihirden ayırmak imkansızdı ve bunların bir araya geldiğini gördüğümüz için çok şanslıyız.

Yazar Hakkında

1993 Yılında Samsun’da dünyaya geldim. Web tasarım ve kodlama merakıma 14 yaşımda başladım internetten öğrendiklerimle bu merakım git gide arttı ve kendimi geliştirmeye başladım, 17 yaşımda ise web tasarım ve kodlama kursuna giderek sertifikamı aldım. Bir çok logo, kartvizit ve web tasarımı yaparak işlerimi büyütmeye kendimi daha çok geliştirmeyi başardım. Şuanda içerisinde bulunduğunuz mehmetkokcu.com.tr adresini kurarak makaleler yazıp yaptığım çalışmaları sergiliyorum.

Yorum Yap